WELCOME to my blog...:-)

This blog is merely expressions of faith alone ...thanks, to all my friends continue to support this blog...

Thursday, May 19, 2011

Kenangan Silam

salam

aku duk umah kak aku 4 hari dah
macam2 gelagat anak sedara aku
bangun awal pagi nak g sekolah
aku masih tido lagi...hahha
hari ni anak sedara aku siap kejutkan aku lagi..suh bangun solat subuh...haha
bagusnya buleh anak sedara gini..
aku pun terus bangun solat subuh..dan jadi pemerhati mereka bersiap ke sekolah

5orang anak sedara aku suma sekolah..
tapi hari ni yang ada sorang xse g sekolah
dia kata hari ni xbelaja pom...sebab ada majlis hari guru
kecik2 pandai ponteng koloh dah...

bila aku tengok budak2 g sekolah aku pom rasa nk g sekolah jugak
rasa supo sedak jah g koloh
tu la masa koloh dulu xse koloh..den besa gak nyesal la..

kalu lah masa boleh diputar ingin aku kembali ke zaman sekolah rendah
saat yang paling manis untuk dikenang...
masa sekolah dulu aku budak hak bolot kali...hahaha
dulu g sekolah nak basikal je sebab umah dekat ngan sekolah
budak loni dok naik sika doh..biasanya nik moto ataupun mak ayah antar.

aku masa sek men baru nik moto g sekolah sebab sek jauh ngn umah
naik ting5 g sekolah naik bas lak sebab sekolah kat bandar
macam2 lah kenagn masa naik bas tu
kol 6.30 naik bas dah...sampai sekolah kol 7.30
tu kalo nasib baik awal kalo lewat kol 8 baru sampai
semua itu adalah kenangan yang xakan dilupa.
bila dipikir2 terlalu banyak masa dihabiskan atas bas untuk g sekolah..
balik sekolah kol 2petang..sampai umah kol3 petang
2 jam sehari naik bas...huhuhu


KEHILANGAN ITU MENGAJAR AKU ERTI MENGAHARGAI APA YANG AKU MASIH ADA

sekarang aku dah habis belajar degree
mungkin pas ni da xsambung belaja kot
cukup lah dengan ape yang aku dah capai sekarang ni..
tu pun aku dah SYUKUR banyak dah aku boleh sampai ke tahap tu
kalo dulu aku malas belajar
tapi dengan tekad serta dorongan family dan kawan2 akhirnya aku bejaya.

sekarang ni masih lagi mengangur...
result sem 6 pom xkuar lagi
berdebar jugak...huhuhu
konvo lak dijangkakan 25hb-7-2011


semoga dipermudahkan segala urusan oleh-Nya

No comments:

Post a Comment