WELCOME to my blog...:-)

This blog is merely expressions of faith alone ...thanks, to all my friends continue to support this blog...

Monday, July 11, 2011

Semua terTIPU..hehe

salam buat teman-teman

balik umah mgu lepas aku nak cita la sikit satu peristiwa yang paling melucukan
nak kata salah aku xmungkin la kot
tapi sikit2 tu ada la

al-kisahnya aku naik moto abang aku g antar mak da aku g makan gulai xjauh mana dari umah aku
nak dijadika cerita masa aku naik tu ok lagi xde masalah
masa nak balik tu tiba-tiba moto aku mapus tgh jalan
nasib baik la dekat lorong nak masuk umah aku dah
xjauh sangat la aku tolak moto tu
sampai umah abang aku tanya bakpo moto mapus?
aku oyt jelah xtahu tiba-tiba je mapus tengah jalan sakni
sebenarnya aku takot jugak sbb moto tu moto ksyangan dia
abang aku punyalah panik terus cek moto tu rosak gapo
cek punya cek aku pun xtahu la dia kata rosok gapo
siap g beli alat ganti la
tapi xidup jugak...

esoknya g beli alat ganti lain pulak tetap xidup jugak
pastu try test alat ganti kat moto spupu aku...xidup jugak
abang aku kata dia dah habis iktiar dah..dia xtahu dah nak wak gana muto tu
last skali dia ajak adik aku g baiki moto tu kat bengkel
terpaksa lah tunda moto tu...kira jauh jugak la ngn bengkel tu

xlama pas tu adik ngn abang aku pun balik la
moto pun dah idup dah dengan ok
tau xmoto tu rosak ape???????????? hahahha


sebenarnya moto tu xrosakpun just HABIS MINYAK JE..
makanik tu bukak salur minyak tgk minyak xmenitik pun
bila bukak tangki minyak tengok minyak kering kontang
MACAM MANA NAK IDUP??? HAHAHA

rupanya meter minyak tu rosak
mati2 tertipu ngan meter minyak tu
sbb kat meter minyak tu masih banyak lagi minyak


dalm kes ni salah aku ke?
dah tu aku mana nak tahu minyak tu habis
abang aku pun xcek minyak jugak terus je bukak benda yang xrosak

pengalaman la jugak bagi aku
jangan tahu naik moto je
kena pandai cek jugak ape yang patut terutama minyak
make sure sentiasa full

JANGAN MUDAH TERTIPU

No comments:

Post a Comment