WELCOME to my blog...:-)

This blog is merely expressions of faith alone ...thanks, to all my friends continue to support this blog...

Friday, June 24, 2011

Kebaikan Yang Semakin Di Lupa


salam....

apa kabar teman2 semua??
harap nya semua sihat2 saje.

saat2 aku sendirian, aku memikirkan kebaikan yang seseorang pernah berikan kepada aku suatu ketika dulu tetapi semakin hari semakin aku lupa dengan kebaikan itu
xtahu kenapa semakin hari semakin benci..
benci dengan segala perangai yang sangat menyakitkan hati

apa yang aku boley rumuskan kat sini kita jangan pernah mengharapkan balasan di atas kebaikan yang kita pernah berikan kepada sesiapa pun
kerana suatu hari kita akan merasa menyesal dan sakit hati bila kebaikan yang diberikan itu xpernah dihargai....

lakukanlah kebaikan itu dengan seikhlas hati...jangan pernah mengharapakan apa2 balasan.
biarlah Allah yang membalas segala kebaikan itu.
EnsyaAllah...

aku sedar aku bukan insan yang sempurna..
punya hati, perasan, marah, sedih, suka, dan sebagainya
aku juga pernah melakukan kesilapan
kenapa xpernah ada yang mengerti tentang perasaan itu...


bila aku dah pergi sejauh ini...mungkin sudah sukar untuk diundur semula
aku hanya mengharapkan biarlah masa dan ketika yang menetukan segalanya
aku dah xtahu ape yang patut aku lakukan sekarang

renungan bersama:
BUAT BAIK BERPADA PADA BUAT JAHAT JANGAN SEKALI

No comments:

Post a Comment