WELCOME to my blog...:-)

This blog is merely expressions of faith alone ...thanks, to all my friends continue to support this blog...

Wednesday, June 22, 2011

Syukur Dengan Apa yang Ada



Bismillah dan salam

lumrah hidup....
tidak pernah cukup dengan apa yang telah dinikmati
biarlah sedikit asalkan apa yang dikecapai itu mendapat keberkatan daripada Allah
berbanding dengan banyak yang tidak mempunyai apa2 makna

masa form 5 dulu ada jugak aku belajar ekonomi asas
teorinya ialah kehendak manusia xterbatas berbanding dengan pendapatan individu yang terhad...
sampai hari ni aku boley ingat...
teori itu sangat memberi kesan kepada aku....
ape x nya...kalo dah ada ni..nak tu lak...xpenah nk cukup2

sama lah jugak kalo pendapatan sikit pandai la nk ejas duit tu bagi cukup
jangan la pulak pendapat xseberapa tapi belanja sampai xingat dunia..

aku redha dan pasrah dengan apa yang telah aku kecapi selama ini
walaupun sampai hari ni aku masih lagi belum mencapai impian yang dihajati selama ini
insyaAllah suatu hari nanti Allah pasti mengabulkan Doa Aku...
sesungguhnya Allah bersama dengan orang yang sabar

seperti dalam entri aku yang sebelum ni...ada menceritakan hal mengumpat..
kenapalah manusia ni asyik nak cari salah orang je
coba lah tengok diri kita sendiri
semua manusia tu xsempurna...pasti ada melakukan kesilapan
janganlah pulak nk membesar2kan masalh tu

aku pantang la kalo dikelilingi oleh orang yang asyik nak cari salah orang je
nak tegur pom rasa macam xkena jugak...
last2 aku dok diam je...
mukin itu adalah penyelesaian terbaik..

coretan:
yamas habib

No comments:

Post a Comment