WELCOME to my blog...:-)

This blog is merely expressions of faith alone ...thanks, to all my friends continue to support this blog...

Tuesday, April 19, 2011

hari menunggu seDUNIA

salam buat pembaca budiman...

aku sering berkata...setiap kata2 yang kita ungkapkan pasti akan diuji..
sekarang kata2 itu terkena kepada aku
aku paling xsuka menunggu lama
sehinggakan trafik light pom aku rasa xleh nak sabar
hari ini aku betul2 diuji...
sejauhmana aku boleh sabar menunggu???

Hari ni kami dak2 usul g bekelah kat kg bintang setiu
janjinya nk gerak kol 8.30pagi
aku kalo blh cuba untuk menepati masa..
8.30 tepat aku dah bersiap
rupanya...sorang habuk pom xsiap lagi..sangat KECEWA!!!!!!
betapa lama kau menunggu kol 9.40 baru gerak...kira sejam lebih aku menunggu
walaupun dan gerak tapi pas isi minyak benti lagi...teruskan menunggu...
hanya tuhan yang tahu perasan aku ketika itu...

kol 10 lebih baru gerak semula
kemudian sampilah ke destinasi yang di tuju iaitu rumah rumet aku...huhuhuh
ada la beberapan aktiviti
bakar ayam...
berkelah
bergambar
mandi sungai
makan tengahari...dll

sebelum gerak ke pangung tempat bekelah tu..aku terpaksa menunggu lagi
paham2 jelah perasan aku
lebih kurang 3jam jugak duk main2 situ
aku rasa terhibur sangat
rasa puas blh berenag
air jernih sangat..sejuk glerrr

lokasi seterusnya ialah AGRO RESORT
nk blh ko g agro tu pom aku kena menunggu lagi
punya lah lama xthu nak kata
sampi di agro tu, amik2 gambar pastu main bot kayuh
first time aku naik benda tu...best sangat :-)

pas balik agro benti solat Asar kat masjid penarik
aku bajet xbenti lama la situ...
rupanya sangkaan aku meleset...
aku kena tunggu...agak lama jugak sebab nak benti kat pantai lak
adus ape lah malang nasib aku hari ni

sampai pantai amik gambar kejap pastu balik
sebelum balik benti makan jap
masa nak beti makan tu suma orang pakat duk tgk..pelik kot..huhuhu
tibalah masa untuk oder makan..hahaha
seperti yang dijangka..aku kena tunggu lagi...:-(
punyalah lama aku oder mie hong kong xsapa2 pom
minu air habis segels dah..menu orang lain suma sapa lako dah sep mee hong kong je last skali baru sapa....hohoho sukanya dalam hati...TOBAK PONG
aku lambt skali siap makan..nasib baik xkena tinggal...
kalu xsia2 je penantian aku dari pagi lagi

pas siap makan terus balik kampus
aku smayg maghrib kat bilik wanda je sbb nk kuar pulok bayar brodband kakak aku
pas bayar brodband teman kawan aku lak g jumpa mamber dia kat maktab
hahaah aku menunggu lagi...yea...yea..heeeeeeeeee
aku sampai ke kampus kol 10 malam
seharian aku jalan2 hari ni..
penat tapi enjoy...

begitulah coretan suka dan duka aku kisah aku hari ini
walaupun banyak halangan tapi aku dapat bertahan jugak..peace!!
mungkin satu pengajaran buat diri aku sendiri
kadang2 kita terpaksa sabar untuk menunggu
walaupun aku tahu

PENANTIAN SATU PENYIKSAAN....

No comments:

Post a Comment