WELCOME to my blog...:-)

This blog is merely expressions of faith alone ...thanks, to all my friends continue to support this blog...

Friday, April 1, 2011

Mari blaja cakak ganung


salam untuk semua pembaca...

Atas permintaan temanku disini supaya menulis satu kisah penyalahgunaan bahasa teganu...dulu aku xsuka kecek teganu..kononnya obses sangat dengan bahasa qlate aku...apa nak buat, masa sem satu aku belaja di teganu..aku xpanda pom cakak ganu..kalu orang ganu cakak aku nk suko sokmo... bagi aku bahasa ganu tu lucu...hahaha lagi2 kalo bahsa kuala berang setabok xpehe..menda ye cakak aku pom dok pehe...
kalu prezen dalam kels lak aku kecek qlte jo..xpanda nk kecek baso K.L...hahah
tapi loni perubahan yg sangat drastik telah berlaku..aku jare dah kecek baso qlte...sunguh lupa daratan..ohhh tidak..ini hanya sementara je..bahasa budu tetap jadi bahasa utama aku..
aku mudah terpengaruh ngn ore ganu cakak..al maklumlah mugo kawang ngn orang ganung tu gak...ganu pior lok tuh...xpayah mana pom nk balaja kecek ganu nih. xjauh beza pom ngn baso qlte..cuma tambah G...hahhaha cth: makang ikang singgang, d marang, cicoh blacang, dok rok starang, bahang ikang parang, blipat pah belakang, masuk dalang lokang, tepi sarang tebuang, mapuh kerah dok napok tuang,nyesal dok habih sang...HAHAHHA
bak kata zizan itulah..itulah keunikan bahasa teganu..
tapi ada jugak kawan aku sorang ni xsuka sangt bahsa teganu...xkenal maka xcinta..huhuhu

nati aku habis blaja di ganu ni..aku xkecek bahasa ganu dah..aku kembali kpd bahasa asal ibunda aku BAHASA KELATE...

BAHASA MELAMBANGKAN JIWA BANGSA...

No comments:

Post a Comment